Loading

Dr.Öğr.Üyesi

Belgin UZUN

Eğitim Fakültesi

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

İletişim

buzun@sakarya.edu.tr

(264) 295 32 61

1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Belgin UZUN, Zehra KARABAĞ - ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİLLİ SERVETİMİZ ATA TOHUMUNUN ÖNEMİ VE ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALMASI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ - SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL - 2025
2 Belgin UZUN, Zeynep Altay - Erasmus + Okullar Arası Değişim Ortaklıkları Projesine Dahil Olan Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Faaliyetlerine Ve Program Sürecine İlişkin Görüşleri - Environmental Toxicology and Ecology (ETOXEC) - Vol.Volume: 5 (2) - pp.91 - ISSN : 2757-9719 - DOI : 10.59838/etoxec.1788206 - 2025
3 Belgin Uzun - Student-Centered Practice Examples for Biological Diversity Lesson and Opinions of Pre-service Science Teachers' Views on the Process - Journal of Multidisciplinary Studies in Education, - Vol.7 - pp.16 - ISSN : 2645-9205 - 2023
4 Belgin UZUN, Hanife İRİS - FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE VE ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ ARACILIĞIYLA BELİRLENMESİ - SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL - Vol.8 - pp.105 - ISSN : 2630-6212 - DOI : http://dx.doi.org/10.31567/ssd.1074 - 2023
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 BELGİN UZUN, ZEHRA KARABAĞ - INVESTIGATION OF TEACHER CANDIDATES' OPINIONS ON THE IMPORTANCE OF ATASEED, OUR NATIONAL WEALTH, AND ITS INCLUSION IN THE EDUCATIONAL PROGRAM - 2023
2 BELGİN UZUN, ZEYNEP ALTAY - OPINIONS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS INVOLVED IN THE ERASMUS + INTERSCHOOL EXCHANGE PARTNERSHIPS PROJECT ON EDUCATIONAL ACTIVITIES AND PROGRAM PROCESS - 2023
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Belgin UZUN - UZUNGÖL ÖZEL ÇEVRE KORUMA BÖLGESİ YÖNETİM PLANI (2025-2029) T.C. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI TABİAT VARLIKLARINI KORUMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ - T.C. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI TABİAT VARLIKLARINI KORUMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ - pp.148-158 - 2024
2.1 B-UFUK AVRUPA KONSORSİYUM, ERC, MSCA HİBE PROGRAMLARI BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE ORTAK ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Integrated Protected Areas Support System, A Bottom up Approach (IPASS) - DOI : Beklemede - 2025
2.3 B-TÜBA, TÜBİTAK (1001, 1003, 1004,1005, 1505, 1007, 2244, 3005, 2232, 2236, 3501, 1071, COST), ERA-NET, ULUSLARARASI İKİLİ VE ÇOKLU İŞ BİRLİKLERİ, BİRLEŞMİŞ MİLLETLER, BOREN, SSB, STB, TENMAK, TAGEM, TÜSEB, DİĞER BAKANLIKLAR TARAFINDAN DESTEKLİ PROJEDE ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Kent Biyolojik Çeşitliliği Krizde: İstanbul'un Parçalanmış Orman Ekosistemleri - DOI : Beklemede - 2025
2 Uzungöl Özel Çevre Koruma Bölgesi Yönetim Planı Revizyonu Projesi - DOI : Tamamlandı - 2023
2.3 C-TÜBA, TÜBİTAK (1001, 1003, 1004,1005, 1505, 1007, 2244, 3005, 2232, 2236, 3501, 1071, COST), ERA-NET, ULUSLARARASI İKİLİ VE ÇOKLU İŞ BİRLİKLERİ, BİRLEŞMİŞ MİLLETLER, BOREN, SSB, STB, TENMAK, TAGEM, TÜSEB, DİĞER BAKANLIKLAR TARAFINDAN DESTEKLİ PROJEDE DANIŞMAN/BURSİYER OLMAK :
1 FETHIYE GÖCEK ÖZEL ÇEVRE KORUMA BÖLGESİNİN BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK ARAŞTIRMA PROJESİ - DOI : Devam Ediyor - 2025
9.13-DİĞER ULUSAL VEYA ULUSLARARASI DERGİLERDE EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK :
1 Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi-Okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin lise öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisi Türü: Araştırma Makalesi Konusu: Okul Dışı Öğrenme, STEM Eğitimi Id: 1735549 - 2025
12.2-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER YÜKSEK LİSANS TEZİ İÇİN :
1 Tez Merkezi 10630090 ZEHRA KARABAĞ Milli değerimiz ata (Yerli) tohumu eğitimi ve bu konuda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans Tamamlandı 2024 - ZEHRA KARABAĞ - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri - Matematik ve Fen Eğitimi - 2024
2 Okul dışı öğrenme ortamlarında yürütülen evsel atıklar ve geri dönüşüme yönelik etkinliklerin öğrencilerin çevre tutumuna ve görüşlerine etkisi - Zeynep Altay - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri - Matematik ve Fen Eğitimi - 2024
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Fen Bilgisi Eğitimi ve İnsan Sağlığı - ISSN : 1 - 1 - 2025
2 Fen Bilgisi Eğitimi ve Sanat Entegrasyonu - ISSN : 1 - 1 - 2025
3 Uzmanlık Alanı - ISSN : 1 - 1 - 2025
4 Fen Bilgisi Eğitimi ve Sanat Entegrasyonu - ISSN : 1 - 1 - 2024
5 Uzmanlık alanı - ISSN : 1 - 1 - 2024
6 Fen Bilgisi Eğitiminde İnsan Sağlığı - ISSN : 1 - 1 - 2024
7 Uzmanlık Alanı - ISSN : 1 - 1 - 2023
8 Fen Bilgisi Eğitimi ve Sanat Entegrasyonu - ISSN : 0 - 1 - 2023
9 Fen Bilgiisi Eğitimi ve İnsan Sağlığı - ISSN : 1 - 1 - 2023
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Çevre Eğitimi - ISSN : 1 - 1 - 2025
2 Biyoloji I - ISSN : 1 - 1 - 2025
3 Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri - ISSN : 1 - 1 - 2025
4 Öğretmenlik Uygulaması - ISSN : 1 - 1 - 2025
5 Beslenme ve Sağlık - ISSN : 1 - 1 - 2025
6 Beslenme ve Sağlık - ISSN : 1 - 1 - 2024
7 Çevre Eğitimi - ISSN : 1 - 1 - 2024
8 Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri - ISSN : 1 - 1 - 2024
9 Biyoloji I - ISSN : 1 - 1 - 2024
10 Öğretmenlik Uygulaması - ISSN : 1 - 1 - 2024
11 Biyoloji I - ISSN : 0 - 1 - 2023
12 Çevre Eğitimi - ISSN : 1 - 1 - 2023
13 Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri - ISSN : 1 - 1 - 2023
14 Beslenme ve Sağlık - ISSN : 1 - 1 - 2023
15 Öğretmenlik Uygulaması - ISSN : 1 - 1 - 2023
MAKALELER
DETERMINING THE PERCEPTIONS OF THE PRE-SERVİCE SCIENCE TEACHERS ON THE ENVIRONMENT AND ENVIRONMENTAL PROBLEMS THROUGH THE WORD ASSOCIATION TEST
Student-Centered Practice Examples for Biological Diversity Lesson and Opinions of Pre-service Science Teachers' Views on the Process
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN İŞLENİŞİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ VE SÜRECE İLİŞKİN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
Breeding ecology and behaviour of the Great Reed Warbler, Acrocephalus arundinaceus, in Poyrazlar Lake, Turkey
The Effect of Clutch Size on Egg and Hatchling Mass and Measurements in the Common Coot Fulica atra
Year-to-year variation in clutch size and breeding success of the Little Egret, Egretta garzetta Linnaeus, 1766, in Turkey
Comparison of nestling nutrition and growth of Black-crowned Night Heron, Nycticorax nycticorax, and Little Egret, Egretta garzetta
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Uzungöl Özel Çevre Koruma Bölgesi Yönetim Planı Revizyonu Projesi
I. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ULUSAL BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK ENVANTER İZLEME PROJESİ SAKARYA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ SAKARYA İLİ’NİN KARASAL VE İÇ SU EKOSİSTEMLERİ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK ENVANTER VE İZLEME İŞİ
BİLDİRİLER
ERASMUS + OKULLAR ARASI DEĞİŞİM ORTAKLIKLARI PROJESİNE DAHİL OLAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM FAALİYETLERİNE VE PROGRAM SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİLLİ SERVETİMİZ ATA TOHUMUNUN ÖNEMİ VE ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALMASI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevre Ve Çevre Sorunlarına Yönelik Algılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Belirlenmesi
Biyolojik Çeşitlilik Dersine Yönelik Öğrenci Merkezli Uygulama Örnekleri Ve Sürece İlişkin Öğretmen Adayları Görüşlerinin Değerlendirilmesi
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI DERSİNİN İŞLENİŞİ: UYGULAMA ÖRNEKLERİ Ve SÜRECE İLİŞKİN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARI GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ
Çevre Eğitimi Araştırmalarında Kullanılan Anahtar Kelimelerin Analizi
Sıcaklık ve Birey Sayısının Common Coot Fulica atra’nın Grup Oluşturma ve Göl Yüzeyine Yayılma Davranışına Etkisi
KİTAPLAR
Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri
Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri
DİĞER BİLİMSEL FAALİYETLER
Okul Öncesi Eğitiminde Materyal Geliştirme Sergisi, okul öncesi öğretim programına uygun materyaller ve araçlar, fen-doğa etkinliklerine uygun materyaller ve araçlar, atık malzemelerden yapılan müzik araç gereçleri